Pohjois-Suomen Energiatiedolle Empowerin EnerimCIS asiakaspalvelujärjestelmä

05.04.2019

Pohjois-Suomen Energiatieto on valinnut Empowerin EnerimCIS-järjestelmän toteuttamaan asiakasyhtiöidensä asiakaspalvelua ja laskutuksen digitalisointia. Empower toimittaa Pohjois-Suomen Energiatiedolle uuden asiakastietojärjestelmän SaaS-palveluna ja yhteistyösopimus sisältää järjestelmän käyttöönottoprojektin lisäksi viisivuotisen palvelusopimuksen käyttöönoton jälkeen. Sopimus kattaa sähkönmyynnin, sähköverkon ja kaukolämmön asiakaspalveluprosessit niin sopimushallinnan kuin laskutuksenkin osalta. Palvelun toimitusprojekti käynnistyy huhtikuussa 2019 määrittelyvaiheella ja asiakasyhtiökohtaiset käyttöönotot tapahtuvat huhtikuun 2020 ja helmikuun 2021 välisenä aikana.

Asiakaspalvelujärjestelmien uudistaminen on tärkeä osa Pohjois-Suomen Energiatiedon strategiaa kilpailukyvyn ylläpitämisen, uusien teknologisten ratkaisujen ja asiakaspalvelun tehostamisen näkökulmasta.

– Tavoitteenamme on hankkia hyvin hallittuja moderneja palvelukokonaisuuksia, jotka mahdollistavat kustannustehokaiden digitalisoitujen palveluiden tarjoamisen sekä nykyisten että mahdollisten uusien asiakasyhtiöidemme liiketoimintojen tarpeisiin. Meidät vakuutti Empowerin EnerimCIS-järjestelmän muista poikkeava arkkitehtuuri, jonka ratkaisut kestävät aikaa ja antaa meille mahdollisuuden kehittää prosessejamme ja tarjota asiakkaisyhtiöillemme ja heidän asiakkailleen entistä parempaa palvelua, kertoo toimitusjohtaja Jari Jaakola Pohjois-Suomen Energiatiedosta.

Pohjois-Suomen Energiatiedon tavoitteena on olla edelläkävijä energia-alan tietojärjestelmien hankinnassa ja ylläpidossa, ja Empowerin nykyaikaisin menetelmin rakennettu EnerimCIS-järjestelmä tukee tätä tavoitetta.

– EnerimCIS –järjestelmässä kaikki energiamarkkinoiden perusprosessit on digitalisoitu ja automatisoitu reaaliaikaisuuden, tehokkuuden ja tasaisen laadun saavuttamiseksi. Järjestelmää kehitetään systemaattisesti tulevaisuuden energiamarkkinoiden tarpeisiin, kertoo Empowerin Energy Intelligence -liiketoiminnasta vastaava johtaja Mika Yletyinen. Moderni teknologiaratkaisu mahdollistaa uusien digitaalisten palveluiden kehittämisen modulaarisesti ja varmistaa, että järjestelmän ratkaisut kestävät aikaa.

Pohjois-Suomen Energiatiedolle Empowerin EnerimCIS asiakaspalvelujärjestelmä

05.04.2019

Pohjois-Suomen Energiatieto on valinnut Empowerin EnerimCIS-järjestelmän toteuttamaan asiakasyhtiöidensä asiakaspalvelua ja laskutuksen digitalisointia. Empower toimittaa Pohjois-Suomen Energiatiedolle uuden asiakastietojärjestelmän SaaS-palveluna ja yhteistyösopimus sisältää järjestelmän käyttöönottoprojektin lisäksi viisivuotisen palvelusopimuksen käyttöönoton jälkeen. Sopimus kattaa sähkönmyynnin, sähköverkon ja kaukolämmön asiakaspalveluprosessit niin sopimushallinnan kuin laskutuksenkin osalta. Palvelun toimitusprojekti käynnistyy huhtikuussa 2019 määrittelyvaiheella ja asiakasyhtiökohtaiset käyttöönotot tapahtuvat huhtikuun 2020 ja helmikuun 2021 välisenä aikana.

Asiakaspalvelujärjestelmien uudistaminen on tärkeä osa Pohjois-Suomen Energiatiedon strategiaa kilpailukyvyn ylläpitämisen, uusien teknologisten ratkaisujen ja asiakaspalvelun tehostamisen näkökulmasta.

– Tavoitteenamme on hankkia hyvin hallittuja moderneja palvelukokonaisuuksia, jotka mahdollistavat kustannustehokaiden digitalisoitujen palveluiden tarjoamisen sekä nykyisten että mahdollisten uusien asiakasyhtiöidemme liiketoimintojen tarpeisiin. Meidät vakuutti Empowerin EnerimCIS-järjestelmän muista poikkeava arkkitehtuuri, jonka ratkaisut kestävät aikaa ja antaa meille mahdollisuuden kehittää prosessejamme ja tarjota asiakkaisyhtiöillemme ja heidän asiakkailleen entistä parempaa palvelua, kertoo toimitusjohtaja Jari Jaakola Pohjois-Suomen Energiatiedosta.

Pohjois-Suomen Energiatiedon tavoitteena on olla edelläkävijä energia-alan tietojärjestelmien hankinnassa ja ylläpidossa, ja Empowerin nykyaikaisin menetelmin rakennettu EnerimCIS-järjestelmä tukee tätä tavoitetta.

– EnerimCIS –järjestelmässä kaikki energiamarkkinoiden perusprosessit on digitalisoitu ja automatisoitu reaaliaikaisuuden, tehokkuuden ja tasaisen laadun saavuttamiseksi. Järjestelmää kehitetään systemaattisesti tulevaisuuden energiamarkkinoiden tarpeisiin, kertoo Empowerin Energy Intelligence -liiketoiminnasta vastaava johtaja Mika Yletyinen. Moderni teknologiaratkaisu mahdollistaa uusien digitaalisten palveluiden kehittämisen modulaarisesti ja varmistaa, että järjestelmän ratkaisut kestävät aikaa.

Aihealueet
  • Tietokone, Televiestintä, IT
  • Energia
Tunnisteet
älykäs data
enerimcis
Yhteyshenkilöt

Empower konserniviestintä

Media Desk palvelee toimituksia arkisin klo 9-16

040 6417 000 empower.communications[at]empower.eu