Empower avasi uuden Smart Factoryn Haminaan

Haminan Hailikariin valmistuva älytehdas vahvistaa merkittävästi Empowerin asemaa älykkään yhteiskunnan mahdollistajana ja alan edelläkävijänä. Tehtaassa tuotetaan huoltokeskuspalveluja teollisuuden eri aloille uusinta IoT-teknologiaa ja datan keruuta hyödyntäen.

– Keskitämme Haminaan myös digitaalisten, älytekniikkaa hyödyntävien tuotteiden ja palveluiden kehitystyön. Haminan tehtaamme onkin eräänlainen ”huippulaboratorio”, mallitehdas, jossa sovellamme kehittämiämme palveluja ja perinteinen teollisuus hyödyntää uusimpia teknologian mahdollisuuksia. Älykäs tuotannonohjaus ulottuu kaikkeen, mitä tehtaassa tapahtuu, kertoo johtaja Vesa Ikonen Empowerin Smart Industry -liiketoiminnasta.

Reaaliaikanen datan keruu ja toiminnan läpinäkyvyys tarjoavat ajantasaista tietoa oman organisaation kaikille tasoille, asiakkaille ja alihankkijoille. Toiminnan tehostamiselle ja olosuhteiden optimoinnille se tarjoaa lähes rajattomat mahdollisuudet.

"Haluamme, että uudesta tehtaastamme rakentuu huippuesimerkki modernista älytehtaasta, joka palvelee asiakkaitaan läpinäkyvästi ja laadukkaasti sekä innostaa kaikkia soveltamaan IoT:n tarjoamia uusimpia mahdollisuuksia."

– Haluamme, että uudesta tehtaastamme rakentuu huippuesimerkki modernista älytehtaasta, joka palvelee asiakkaitaan läpinäkyvästi ja laadukkaasti sekä innostaa kaikkia soveltamaan IoT:n tarjoamia uusimpia mahdollisuuksia. Moderni älytehdas ei ole koskaan valmis, vaan älykkäiden järjestelmien kerätessä dataa, toimintoja kyetään kehittämään kaiken aikaa, Ikonen jatkaa.

Myös työntekijät viihtyvät turvallisessa, ergonomisessa ja modernissa toimintaympäristössä. Kestävän kehityksen periaatteet ovat tekemisen keskiössä – ne kulkevat käsi kädessä taloudellisuuden ja kilpailukyvyn kanssa.

Empower avasi uuden Smart Factoryn Haminaan