Fortumin Loviisan ydinvoimalaitoksen vuosihuolto

Empowerin pitkäaikainen palvelusopimus Fortumin Loviisan ydinvoimalaitoksen vuosihuollon linjatöissä jatkui. Elokuusta alkaen laitoksella toteutettiin kaikkien aikojen laajimmat turvallisuuteen ja tuotantoon liittyvät perusparannukset. Voimalaitoksen kakkosyksikössä tehtiin muutos- ja parannustöiden lisäksi kahdeksan vuoden välein tehtävät määräaikaistarkastukset.

Empower oli omalta osaltaan auttamassa laajoissa investointitöissä ja osallistui vuosihuollon linjatöihin huoltamalla muun muassa pääkiertopumput, merivesipumput ja muita pumppuyksiköitä sekä sähköautomaation toimintaa.

– Empower on meille pitkäaikainen kumppani, jonka kanssa yhteistyö on toiminut hyvin, kertoo Fortumin ryhmäpäällikkö Markku Riekkinen tyytyväisenä.

Vuosihuollot ja niiden kanssa toteutetut investoinnit ovat osa ydinvoimalaitoksen käyttöiän hallintaa, jolla varmistetaan molempien laitosyksiköiden luotettava sähköntuotanto ja turvallinen toiminta nyt ja tulevaisuudessa.

Fortumin Loviisan ydinvoimalaitoksen vuosihuolto